منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

خرید نهال بادام فرانیس

فرانیس-1

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال بادام فرانیس و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید . (خرید نهال با تخفیف)

نهال بادام فرانیس یکی از ارقام نهال بادام است . نوع باروری این رقم ناسازگار است . بادام فرانیس کاغذی در اصل متعلق به کشور فرانسه می باشد و در ابتدا یک محصول وارداتی در کشور ما محسوب میشد . اما خوشبختانه و در چند سال اخیر خیلی از نهالستان های موجود در کشور اقدام به کاشت و پرورش این رقم بادام کردند .

محل استقرار میوه روی گل خوشه های بالایی می باشد که برداشت میوه در شهریور ماه است . بادام فرانیس خیلی دیر گل بوده و میتواند سرمای بهاره را تحمل کند . سختی پوست این رقم کاغذی بوده که پوسته سبز به راحتی جدا می شود. درصد دوقلویی در این رقم 50 درصد می باشد .

نهال بادام فرانیس
نهال بادام فرانیس

مشخصات و شرایط محیطی:

بادام فرانیس کاغذی یکی از ارقام اصلاح شده و به روز نهال های بادام موجود در دنیا می باشد و همچنین جزو دیرگل ترین نهال های بادام نیز محسوب میشود . همین ویژگی باعث شده درصد خسارت وارد شده به نهال های بادام به شدت کاهش پیدا کند . و کاشت و پرورش این محصول صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد . از طرفی پوست این بادام کاغذی بوده که استفاده و مصرف آنرا آسان میکند .

 زمان گلدهی رقم بادام فرانیس کاغذی 20 روز بعد ارقام معمولی بوده . پس زمان گلدهی آن خیلی دیر گل و زمان رسیدن میوه دیر رس است . نهال بادام  فرانیس کاغذی را باید در خاکی که به خوبی زهکشی شده کاشت . البته بادام فرانیس در انواع گوناگون خاک رشد می کند و می تواند در خاک شنی، لومی یا خاک رسی نیز کاشته شود .

نهال بادام فرانیس برای جوانه زنی مناسب خود نیاز به یک دوره سرمایی در زمستان دارد . نیاز سرمایی بادام بسته به رقمی که دارد از ۷۰۰-۱۰۰ ساعت متفاوت است . در صورتی که سرد شدن هوا تدریجی باشد، تحمل به سرمای زمستانه در بادام فرانیس هم بیشتر است .

شدت نور پایین سبب اخلال در رشد درخت و نهال بادام  و سخت تر شدن درون میوه می شود. بهترین زمان کاشت نهال بادام در اواخر پاییز بعد از ریزش برگ های نهال هاست. و در منطقه هایی با زمستان های خیلی سرد عملیات کاشت ممکن است در اواخر زمستان یا اوایل بهار صورت گیرد.

خرید نهال بادام فرانیس
خرید نهال بادام فرانیس

لیست ارقام نهال بادام :

خرید نهال بادام دیم
خرید نهال بادام مامایی
خرید نهال بادام پوست کاغذی
خرید نهال بادام فرانیس
خرید نهال بادام کوهی
خرید نهال بادام زمینی
خرید نهال بادام در کرج
خرید نهال بادام اصفهان

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *