منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

خرید نهال گلابی درگزی

گلابی درگزی

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال گلابی درگزی و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف)

نهالستان برگ سبز یگی از بزرگترین تولید و عرضه کننده انواع و ارقام نهال های مثمر و غیرمثمر می باشد.

فروش گلابی به تمامی نقاط کشور به صورت بسته بندی ویژه نهالستان ارسال میشود از قبیل شهر های : تهران – اردبیل – کرمان – کرمانشاه – خراسان رضوی – تبریز-و … .

مشخصات و شرایط محیطی :

گلابی درگزی یکی از مشهور ترین ارقام گلابی است. این نوع گلابی نسبت به بقیه گلابی ها جنسی بزرگتر و سفت دارد. دارای میوه ای سفت میباشد. عمر اقتصادی این نوع درخت ۳۰ سال میباشد. این نوع نهال نسبت به سایر میوه ها نیازی به مراقبت زیادی ندارد. بهترین نوع از انباری داری میوه درگزی هست این نوع نهال اگر نرسیده برداشت شود میتواند مدت زیادی در انبار در جای خنک بماند همانند سیب.

سال اول بعد از کاشت باید آبیاری درخت جوان با نظم و ترتیب و با دقت تمام و باعمق زیاد انجام شود تا ریشه مستقر شود. بنابراین در طی فصل رشد هر هفته دو بار می توان درختان را آبیاری کرد.  درختان گلابی به شکل متفاوتی سرما را تحمل می کنند , به طوری که گونه های مختلف این درختان سرما را میتوانند بین 25- الی 40- تحمل کنند . جوانه های گلابی در حدود 1500-600 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتیگراد نیاز دارند تا در بهار سال بعد بتوانند باز شوند و بتوانند بار بدهند.درختان گلابی خاکی که زهکشی مناسبی را نیاز دارند. خاک های سنگین و رسی برایشان مناسب نیستند . زیرا رطوبت را در خود نگه میدارند.
نحوه ی کاشت  “نهال گلابی درگزی “باید تا عمق حدود 1 متر خاک باغچه را با حدود 20٪ شن  مخلوط کنیم .  تا زهکش مناسب برای اکثر ریشه های فعالی این گیاه ایجاد می شود. همچنین اگر خاک بسیار شنی و سبک و سنگلاخ است از پایه های زالزالک می توان برای درختان گلابی استفاده کرد. فاصله مناسب کاشت بر روی پایه های معمولی گلابی که درختانی با تاج گسترده دارند حدود 8-7 متر است. برای درختان پاکوتاه  4-3 متر می باشد. شته ، شپشک های گیاهی و کنه های گیاهی از جمله آفات نهال گلابی درگزی میباشد. در بین بیماری ها نیز بیماری آتشک یکی از مهمترین بیماری های این گیاه است.
خرید نهال گلابی درگزی

لیست ارقام نهال گلابی :

نهال گلابی درگزی
نهال گلابی شاه میوه
نهال گلابی اسپادانا
نهال گلابی پایه کوتاه
نهال گلابی نطنز
نهال گلابی پرتقالی
نهال گلابی شاه میوه اصفهان
نهال گلابی اصلاح شده
نهال گلابی آنجو
نهال گلابی زودرس
درخت گلابی صوتی
نهال گلابی قرمز

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *