منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

نهال انگور یاقوتی

نهال انگور یاقوتی

نهال انگور یاقوتی یکی از ارقام نهال است . این نهل از ارقام نهال بسیار تجاری و میوه ای بسیار زود رس میباشد مناسب برای مناطق گرمسیری است . و مناسب تازه خوری میباشد . نهالستان برگ سبز این نهال را بصورت عمده و خرده عرضه میکند . مشریان گرامی که قصد خرید این نهال را دارن میتوانند این نهال را بصورت مستقیم و بدون واسطه از مدیر نهالستان : مهندس رضا میرزائی خریداری کنند . جهت ثبت سفارش و خرید نهال با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره مدیر : 09104101070 _ 09306363005

شماره دفتر فروش : 04445230022

شماره کارشناس : 09143338362

نهال انگور یاقوتی

نهال انگور یاقوتی

مشخصات :

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین میوه های گرمسیری، انگور است. به همین دلیل باغداران زیادی را علاقه مند به کاشت این نهال در باغ نموده است. نهال انگور یاقوتی یکی از بهترین و خوشمزه ترین ارقام انگور به شمار میرود. نام دیگر این رقم انگور یاقوت رومی است. علت نامگذاری این رقم، فرم حبه های انگور و رنگ قرمز آن و علت دیگر نام گذاری آن میوه های ارزشمند آن است. همچنین درخت انگور یاقوتی قادر است شرایط نامطلوب را به خوبی تحمل کرده و باردهی بسیار عالی به همراه داشته باشد. اگر قصد خرید نهال انگور یاقوتی را دارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نهال انگور یاقوتی برای اولین بار در کشور ایران کشت شدنهال انگور یاقوتی به روش قلمه زنی تکثیر میشود.درخت انگور یاقوتی تراکم بسیار بالایی دارد. رشد گسترده و محصول دهی زیاد از ویژگی های این رقم به شمار میرود. میوه ی انگور یاقوتی بسیار خوش عطر و طعم است. طعم آن شیرین و رنگ آن نیز به رنگ یاقوت قرمز است. درخت انگور یاقوتی در شرایط مطلوب پرورش و نگهداری قادر است تا ۴ متر رشد کند.

وزن هر خوشه بین ۲۵۱ تا ۴۶۷ گرم است. به صورت میانگین هر خوشه انگور یاقوتی ۲۳۰ حبه دارد. میتوان میوه را به صورت تازه یا تولید کشمش و آبمیوه و آبغوره و… مصرف کرد.درخت انگور یاقوتی میتواند سالیانه ۴۰ تن محصول دهی داشته باشد. البته میزان محصول دهی درخت به شرایط نگهداری و اقلیمی و منطقه ای وابسته است.

نهال انگور یاقوتی

نهال انگور یاقوتی

شرایط محیطی :

هال انگور یاقوتی نیاز به دریافت نور برای انجام عملیات فتوسنتز در طول روز را دارد. این رقم نیاز دارد تا ۱۰۰ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. بنابراین هنگام کاشت نهال به نوررسانی به شاخه و برگ درختان توجه کنید. فاصله ی کاشت با توجه به گستردگی شاخه و ریشه ی درخت انگور یاقوتی باید ۴ در ۴ متر مربع باشد.

در زمین های شیب دار میتوان این فاصله را تا ۳ در ۳ متر مربع کاهش داد.

هال انگور یاقوتی باید در یک دوره ی سرمایی ۱۰۰ تا ۷۰۰ ساعته در دمای کمتر از ۷- درجه ی سانتیگراد قرار گیرد. پس از پایان این دوره تحمل سرمایی و گرمایی درخت افزایش میابد.

درخت انگور یاقوتی در برابر گرمای شدید حساس است. بهتر است این نهال را در مناطقی با تابستان های معتدل بکارید. این رقم سرمای زمستان تا ۱۸- درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل میکند. بهترین دما برای نکهداری نهال انگور یاقوتی بین ۱۵ تا ۱۸ درجه ی سانتیگراد است.در هر ارتفاع از سطح دریا میزان رطوبت و شرایط اقلیمی ویژه ای حاکم است. که برای رشد رقم نهال خاصی مناسب است. بهترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال انگور یاقوتی، ۱۲۶۵ متر از سطح دریا است.آبیاری یکی از مهم ترین مراحل نگهداری درختان است. آبیاری در فصول مختلف متفاوت است. در فصول بارندگی و سرد و یخبندان میزان آبیاری کاهش میابد و در فصول رشد و گرم سال باید میزان آبیاری را افزایش دهیم. همچنین در سال اول کاشت نهال باید آبیاری را افزایش دهیم.

نهال انگور یاقوتی

نهال انگور یاقوتی

ارقام نهال انگور :

نهال انگور
نهال انگور موندراپ
نهال انگور گرمسیری
نهال انگور زود رس
نهال انگور شانی
نهال انگور کشمشی
نهال انگور سردشت
نهال انگور ترکمن ۴
نهال انگور یاقوتی
نهال انگور شمشیری

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *