منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک یکی از ارقام نهال انگور است . این نهال یکی از ارقام نهال بسیار تجاری و بسیار بازار پسند است . میوه ای دیر رس و مناسب جهت مویز و نهالی وارداتی است . نهالستان برگ سبز این نهال را بصورت عمده و خرده عرضه میکند مشتریان که قصد خرید این نوع را دارن میتوانند بصورت مستقیم و بدون واسطه از مدیر نهالستان : مهندس رضا میرزایی خریداری کنند . جهت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید .

شماره تماس مدیر : 09104101070 _ 09306363005

شماره تماس دفتر فروش : 04445230022

شماره تماس کارشناس : 09143338362

نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک

مشخصات :

انگورها به دو نوع دانه‌دار یا بی‌دانه تقسیم می‌شوند. یکی از خصوصیات ظاهری نهال انگور ازبک تفاوت زیادی با سایر انگورهای بومی و غیر بومی نداشته و بنابراین اصول باغبانی آن نیز تفاوت چندانی با سایر ارقام انگور ندارد، همین امر سبب می شود کسانی که آشنایی با اصول باغبانی انواع درختان انگور را دارند بتوانند از پس پرورش این نوع نهال انگور را به راحتی انجام دهند . کشور سازنده  انگور ازبک کشور ازبکستان است . یکی دیگر از ویژگی اصلی این نهال رنگ و بیدانه بودن حبه های آن است . که برای تولید مویز و آب میوه بسیار مناسب است . میوه نهال انگور ازبک از نوع بی‌دانه و سیاه رنگ است. مزیت این نهال این است که در سال اول کاشت به بار می‌نشیند .

نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک

شرایط محیطی :

مانند سایر نهال‌های دیگر، نهال انگور ازبک هم مدرون گودال‌های حفر شده کاشت می‌شود. اندازه حفر این گودال‌ها باید ۵۰*۵۰ باشد و از مقداری فسفر، آهک و کمپوست برای افزایش باروری آن استفاده کنید. زیرا باعث جذب آهن برای رشد نهال ازبک می‌شود.

بهتر است در زمان کاشت، نهال انگور را ۵ سانتی متر بیرون خاک بکارید. زیرا اگر خاک با جوانه تماس داشته باشید، سبب بروز بیماری‌های قارچی و باکتریایی می‌شود. پیش از آبیاری خاک پای نهال را با پا محکم کنید، با اینکار ذرات خاک به هم نزدیک می‌شوند و هوا در خاک نفوذ نمی‌کند. در نتیجه از پوسیدی ریشه جلوگیری می‌گردد.

فاصله کاشت یکی از موارد مهمه در کاشت نهال انگور ازبک است. رعایت فاصله باعث می‌شود تا نور خورشیدف آب و خاک مساعد به اندازه کافی به نهال‌ها برسد و رشد مناسبی داشته باشند. خرید نهال انگور ازبک و کاشت آن به شرایط محیطی بستگی دارد.

در حالت کلی باید گفت مناسب‌ترین فاصله کاشت برای زمین‌های مسطح ۳*۳ و برای زمین‌های شیبدار و بادگیر ۴*۴ است.بهترین خاک برای کشت نهال انگور خاک های شنی هستند. بطور کلی خاک‌های سبک گزینه مناسب‌تری می‌باشند.خاک باید به گونه‌ای باشد که آب به راحتی ورود و خروج کند. جمع شدن خاک در عمق باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. همچنین نباید در سطح خاک بماند که از رسیدن خاک و مواد مغزی به ریشه و عمل فتوسنتز جلوگیری شود. در نهایت به علت نرسیدن آب به برگ‌ها و شاخه‌ها درخت نابود میگردد.

استفاده از کودها به رشد و نموی هرچه بهتر نهال کمک می‌کند و به محصول آن کیفیت می‌بخشد. برای نهال انگور ازبک سم پاشی و کوددهی تاثیر بسزایی دارد. در حالت کلی مقاومت این نهال در برابر آفات و بیمار‌ها زیاد است. اما هرچقدر میزان فسفر خاک بیشتر کیفیت خاک بیشتر است.

اگر نهال دچار قارچ یا آفات ش بهترین راه‌حل سم پاشی است. همچنین برگ‌هیا آسیب دیده را به سرعت از درخت جدا کنید زیرا سبب آسیب دیدن سایر برگ‌ها می‌شود.

نهال انگور ازبک

نهال انگور ازبک

ارقام نهال انگور :

نهال انگور
نهال انگور موندراپ
نهال انگور گرمسیری
نهال انگور زود رس
نهال انگور شانی
نهال انگور کشمشی
نهال انگور سردشت
نهال انگور ترکمن ۴
نهال انگور یاقوتی
نهال انگور شمشیری

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *