منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

نهال انگور تبرزه

نهال انگور تبرزه

نهال انگور تبرزه یکی از ارقام نهال انگور میباشد این نهال با میوه ای دیر رس و پر محصول است و طعم شیرین و بسیار بازار پسند و مناسب خشکباری میباشد . نهالستان برگ سبز این نهال را بصورت عمده و خرده برای مشتریان گرامی عرضه مینمایید . برای خرید و اطلاعات بیشتر میتوانید بصورت حضوری و غیر حضوری از مدیر نهالستان بدون واسطه خرید کنید . برای سفارش نهال با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس مدیر : 09104101070 _ 09306363005

شماره تماس دفتر فروش : 04445230022

شماره تماس کارشناس : 09143338362

نهال انگور تبرزه

نهال انگور تبرزه

مشخصات :

به طور کلی محصول انگور تبرزه به شکل ظاهری درشت و کشیده است و در دو رنگ (سفید یا زرد) و (قرمز) وجود دارد که بسیار شیرین و آبدار است؛ به همین برای تولید آبمیوه پیشنهاد می شود. اگر چه که برای تولید کشمش نیز استفاده می شود و رقمی با صرفه اقتصادی و بازدهی تجاری خوبی را دارا می باشد، اما سطح زیر کشت آن زیاد نیست. همچنین درخت انگور تبرزه بین 40 تا 50 سال باردهی داشته و میوه می‌دهد.

این رقم نهال، دیررس اما پربازده است و محصول فراوانی تولید می‌کند. خوشه‌های تبرزه فشرده و متوسط تا بزرگ هستندکه به دلیل طعم شیرین خود، برای تهیه آبغوره به کار نمی‌روند و بیشتر مناسب تولید آبمیوه است. با توجه به پربازده بودن انگور تبرزه، جای آن است تا باغداران بیشتری اقدام به کاشت نهال انگور تبرزه نمایند.

شرایط محیطی :

انگور با ارزش تبرزه بیشتر در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی کاشته می شود و پرورش می‌یابد. البته که این نهال در مناطق کوهستانی خاصی که دارای دوره رشد طولانی‌تر و سرمای کمتری هستند، رشد بهتری داشته و در برابر کم آبی مقاومت خوبی دارد؛ به این صورت که در مناطق سرد و خشک بازدهی مطلوبی دارد. البته نباید این تصور را داشت که مقاومت نهال انگور تبرزه، در برابر کم آبی و خشکی به این معنی است که به آبیاری نیاز چندانی ندارد.

درخت انگور عموماً درختی زود بازده است و احتمال اینکه از سال اول باردهی را آغاز کند، زیاد است. معمولاً از سال اول یا نهایت دوم شروع باردهی نهال انگور تبرزه، است. میزان باردهی هر درخت انگور بالغ، بستگی به نژاد آن دارد.

همچنین این درخت، نژادی پربار است. همین موضوع باعث می‌گردد تا خوشه‌های فشرده درخت انگور تبرزه، در مجموع به طور متوسط رقمی حدود 100 تا 150 کیلوگرم انگور بدهند.

برای کاشت این نهال می‌بایست گودالی به عمق 50 و عرض 30 تا 40 سانت حفر کرد و توصیه می‌شود که قبل از کاشت نهال انگور تبرزه عملیات ضدعفونی کردن ریشه نهال با محلول پرالیناژ انجام شود. (محلول پرالیناژ حاوی قارچ‌کش، حشره‌کش، کود دامی، خاک رس و آب است.)

نهال انگور تبرزه

نهال انگور تبرزه

ارقام نهال انگور :

نهال انگور
نهال انگور سردسیری
نهال انگور موندراپ
نهال انگور گرمسیری
نهال انگور شانی
نهال انگور زود رس
نهال انگور کشمشی
نهال انگور سردشت
نهال انگور ترکمن ۴
نهال انگور یاقوتی

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *