منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

نهال انگور ریش بابا

نهال انگور ریش بابا

نهال اگور ریش بابا یکی دیگر از ارقام نهال انگور میباشد . این نهال رقم تجاری و میان رس هست . قابلیت ماندگاری بالایی دارد . میوه این نهال به شکل بیضی و لکه ای قهوه ای رنگ بر روی میوه داد . نهالستان برگ سبز این نهال را بصورت عمده و خرده به تمام نقاط کشور عرضه و ارسال میکند . برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایید .

مدیر نهالستان : 09104101070 _ 09306363005

دفتر فروش نهالستان : 04445230022

کارشناس نهالستان : 09143338362

نهال انگور ریش بابا

نهال انگور ریش بابا

مشخصات:

نهال انگور ریش بابا نهال انواع تجاری انگور ریش بابا است. خاک رس متوسط. مراقبت کامل شکل مکعب بیضی لکه های قهوه ای. این نهال یکی از انواع اقتصادی و با کیفیت است که با توجه به انواع مختلف نهال انگور متفاوت است. از مهمترین ویژگی های این رقم انگور کیفیت بالا و قدرت باروری بالا است. ویژگی دیگر این رقم در مقایسه با سایر ارقام دوام بالای آن است. این نوع درخت انگور می تواند برای چندین ماه ذخیره شود بدون اینکه طعم و کیفیت آن خراب شود. انگور ریش بابا میوه ای بزرگ و شیرین دارد و برای خوردن تازه مناسب تر است. این نهال انگور بومی ایران است و مقاومت میوه آن یکی از ارقام بسیار خوب است. یکی از ویژگی های آن در مقایسه با سایر ارقام دوام آن است. این درخت انگور دارای میوه ها و دانه های بیضی شکل در دو رنگ سفید و قرمز است و پوست آن تقریباً ضخیم است. طعم این انگور بسیار شیرین و دلپذیر است و در پخت و پز تازه استفاده می شود مقدمه خرید نهال انگور ریش بابا: این نوع نهال انگور بصورت مخروطی رشد کرده و فشرده می شود. رنگ میوه ها سبز است و روی آنها لکه های قهوه ای وجود دارد ، پوست میوه ها ضخیم تر از انواع دیگر است. قبل از خرید نهال انگور ، از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. نهال انگور ریش بابا دارای عمر بسیار طولانی و عملکرد عالی است ، این رقم دیر برداشت و آب بندی می شود.

شرایط محیطی :

پیش از آن که بخواهید برای کاشت نهال انگور ریش بابا اقدامات لازم را به عمل آورید، بایستی ابتدا زمین زراعی و باغ خود را آماده نمایید. در ابتدا بایستی به مطالعه شرایط اقلیمی منطقه خود بپردازید. لازم به ذکر است مناطقی که دارای آب و هوای نسبتا سردسیر با دمای حداقل منفی 18 و حداکثر 12 درجه سانتی گراد و بارش و رطوبت مطلوب و ارتفاع حداقل 300 متر بالاتر از سطح دریا هستند، بهترین اقلیم برای کاشت نهال انگور ریش بابا به شمار می‏آیند. در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای کاشت این نهال انگور، اوایل فصل زمستان است.

برای کاشت نهال انگور ریش بابا، باید ابتدا مقداری خاک مناسب و مقوی تهیه کنید و سپس گودال‏هایی مناسب حفر نمایید. فراموش نکنید که عمق گودال‏ها باید حداقل 40 و حداکثر 80 سانتی متر باشد. علاوه بر آن، گودال‏ها باید از هر طرف حداقل 2 متر با یکدیگر فاصله داشته باشند. در نظر داشته باشید که اگر فاصله گودال‏ها نسبت به یکدیگر کمتر از حد تعیین شده باشد، ممکن است شاخه نهال‏ها پس از رشد به یکدیگر برخورد کنند و گره بخورند. پس از حفر گودال‏ها، باید نهال‏های انگور را با دقت فراوان درون آن‏ها قرار دهید.

در هنگام کاشت نهال انگور ریش بابا، بایستی بسیار دقیق و با ظرافت عمل کنید تا بتوانید از آسیب دیدن ریشه‏ها جلوگیری کنید. خوب است بدانید که اگر در این مرحله ریشه‏ها دچار آسیب شوند، ممکن است میزان باردهی و رشد نهال کاهش یابد. در مرحله بعد، باید با استفاده از خاک مناسب ترکیبی، گودال‏ها را پر نمایید. پس از اتمام کار، بهتر است یک میله در کنار نهال قرار دهید و آن را به میله ببندید. این امر موجب افزایش مقاومت نهال انگور در برابر بادهای شدید و سخت می‏گردد. پس از اتمام کار، باید نهال انگورکاشته شده را با دقت فراوان آبیاری کنید.

نهال انگور ریش بابا

نهال انگور ریش بابا

آبیاری :

آب، از مهم‏ترین عناصر باغداری به شمار می‏آید. آبیاری به موقع، سبب رشد بهتر و افزایش میزان عملکرد و تناژ نهال انگور ریش بابا می گردد. طبق نظر متخصصان و کارشناسان، نهال انگور ریش بابا باید هر 15 الی 20 روز یکبار آبیاری شود. البته در فصول تابستان بهتر است 10 یک بار برای آبیاری نهال انگور ریش بابا اقدامات لازم را به عمل آورید.

نیاز سرمایی :

برطرف شدن نیاز سرمایی، از مهم‏ترین اصول کاشت و پرورش نهال انگور ریش به شمار می‏آید. نیاز سرمایی هر نهال انگور متفاوت است. طبق نظر متخصصان و کارشناسان، برای برطرف شدن نیاز سرمایی نهال انگور ریش بابا، بایستی آن را به مدت 100 الی 500 ساعت در محیطی سرد با دمای حداقل منفی 7 درجه سانتی گراید کشت کرد. لازم به ذکر است که اگر نیاز سرمایی این نهال سرد سیر به خوبی برطرف شود، میزان مقاومت آن در برابر تغییرات آب و هوا و شرایط اقلیمی خاص دو چندان می‏گردد.

خاک مناسب :

هر نهالی برای رشد مطلوب و عالی، نیازمند خاک مناسب است. خاک مناسب نهال انگور ریش بابا، باید دانه ریز باشد تا بتواند رطوبت را تا مدت زمان طولانی درون خود نگه دارد. البته لازم به ذکر است که خاک مناسب این نهال انگور، باید دارای منابع غنی از مواد معدنی و آلی همچون هیومیک، پتاسیم، سدیم، منیزیم، ید، منگنز، زینک و آهن باشد. برای تهیه خاک مناسب این نهال انگور میان رس، می‏توانید مقداری خاک لومی را با مقداری خاک برگ و کود ازته مخلوط نمایید و ترکیب بدست آمده را پای نهال بریزید. نهال انگور ریش بابا قابلیت کاشت در خاک های نیمه شور و آهکی را نیز دارد.

نهال انگور ریش بابا

نهال انگور ریش بابا

ارقام نهال انگور :

نهال انگور
نهال انگور سردسیری
نهال انگور موندراپ
نهال انگور گرمسیری
نهال انگور شانی
نهال انگور زود رس
نهال انگور کشمشی
نهال انگور ترکمن ۴
نهال انگور سردشت
نهال انگور یاقوتی

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *