منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

گارانتی 2ساله نهال ها

گارانتی 2 ساله نهالها

گارانتی 2ساله نهال ها

نهال استاندارد و گواهی شده یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در تولید محصولات سر درختی است. از این رو تلاش در جهت توسعه و ترویج آگاهی عمومی و دانش باغداران و نهالکاران برای استفاده از نهال استاندارد و دارای نقش مهمی در ارتقا جایگاه صنعت باغبانی کشور دارد. این امر مستلزم کاربرد یافته های جدید تحقیقاتی در خصوص معرفی ارقام و پایه های تجاری جدید , احداث باغات مادری تامین کننده اندام تکثیری سالم و اصیل , اعمال مقررات نظارتی و کنترل کیفیت نهال در فرایند تولید است.

شاخص های مهم نهال استاندارد درختان میوه :

1)نوع رقم و پایه مشخص باشد. 2) سن پایه و رقم پیوندی به ترتیب 2 و 1 سال باشد . 3) نهال فاقد ریشه غیر طبیعی و چنگالی باشد. 4) ریشه نهال در محدوده طوقه ب ون خمیدگی و پیچ خورگی باشد . 5) نهال بر حسب نوع رقم دارای تعداد ریشه کافی, سالم و بدون گره و علایم غیر طبیعی باشد.

6) نهال یک تنه ایستاده و شاخه بندی از ارتفاع مناسب شروع شده باشد. 7) نهال دارای جوانه های سالم باشد. 8) نهال بدون هرگونه علایم الودگی , زخم و آثار حملات آفات و بیماری ها باشد. 9) قطر ساقه نهال ها در 20 سانتی متری بالای محل پیوند و متناسب با ارتفاع نهال باشد. (گارانتی 2ساله نهال ها)

توصیه های فنی برای تهیه نهال در نهالستان برگ سبز:

1)پایه و رقم پیوندی : درختان میوه دارای ارقام مناسب کاشت در اقلیم های مختلف هستند. ازاین رو انتخاب پایه و رقم در درختان میوه بسیار اهمیت دارد. با عنایت به شرایط اب و هوایی و اقلیم محل احداث باغ , فاکتور های مختلفی از جمله وضعیت خاک , توپوگرافی , درجه حرارت و … قابل توجه خواهند بود. (گارانتی 2ساله نهال ها)

2) رقم گرده افشان : اغلب درختان میوه با محصولات سر درختی از جمله گیلاس , آلبالو , گردو , بادام و … به دلیل خصوصیات فیزیولوژِیکی و مکانیزم های خود ناسازگاری , ناهمرسی گل های نر و ماده و… نیاز به رقم گرده افشان مناسب برای تولید محصول تجاری دارند.(گارانتی 2ساله نهال ها)

3) تهیه نهال از محل نهالستان برگ سبز :

تولید کنندگان نهال دارای مجوز از قبل ار احداث , محل نهالستان خود را به موسسه معرفی و از جنبه های مختلف تاییدیه دریافت کرده اند. این نهالستان مشکل بهداشتی ندارد ودارای می باشند.

گارانتی 2ساله نهال ها
گارانتی 2ساله نهال ها

نهالستان برگ سبز همه استاندارد ها و گواهی های لازم و گارانتی 2ساله نهال ها, برای یک نهالستان ایده ال و تاثیر گذار را دارد. این شرکت نهالها و محصولات خود را تضمین می نمایند. مشخصات محصولات ارسالی مطابق درخواست و ادعای شرکت بر اساس برچسب ها صورت گرفته است. نهال های ارسالی بر اساس اطلاعات اخذ شده از باغبان و یا درخواست کننده نهال در خصوص شرایط اکولوژیکی محل کاشت صورت می گیرد.

تهیه نهال شناسنامه دار و همراه با فاکتور فروش و دارای گارانتی 2ساله نهال ها :

شناسه , شاخص کنترل و نظارت بر تولید نهال است. الصاق شناسه بر روی نهال نشان دهنده ی آن است . که نهال در چرخه رسمی و در نهالستان است. کارشناسان موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و کمیته فنی نهال استان بر تولید و عرضه آن نظارت دارند.

نوع پایه و رقم در این گونه نهالها مشخص است . و تولید کننده متعهد به پاسخگویی خواهد بود. کلیه اطلاعات مندرج بر روی این شناسه ها با بانک اطلاعات وموجود در موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر ونهال مرتبط خواهد بود. ودر صورت بروز هر گونه مشکلی بین تولید کننده و خریدار نهال امکان پیگیری و رفع مشکل وجود دارد.

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *