منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

خرید نهال شلیل رفعتی

شلیل رفعتی 2

شما  خریداران  محترم  به منظور خرید نهال شلیل رفعتی و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها و قیمت نهال ها می توانید به  نهالستان برگ سبز مراجعه نمایید و یا با شماره های 09104101070 , 09143338362 تماس حاصل فرمایید . ( خرید نهال با تخفیف)

مشخصات و شرایط محیطی :

شلیل از خانواده هلو می باشد اما عطراگین تر و خوش طعم تر از هلو است. شلیل از جمله میوه های بدون کرک است.شلیل گونه های متفاوتی دارد و هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. یکی از گونه های شلیل، نهال شلیل رفعتی می باشد. که از سال سوم کاشت, باردهی تجاری آن آغاز میشود. این درخت برگ هایی بصورت کشیده و بیضی شکل را داراست. میوه این نهال بصورت زود رس بار میدهد. میوه ی شلیلپوستی قرمز و درشت را داراست.

این نهال تحمل سرمایی بالا را دارد بطوری که میتواند دمای 30- را متحمل شود. به دلیل اینکه این درخت تحمل سرمایی بالایی دارد منطقه ی سردسیر میتواند برای کاشت آن مناسب باشد.  بهترین زمین برای کاشت نهال شلیل زمین های صاف می باشد . این نهال به دلیل تحمل بالایی که نسبت به خشکی دارد آبیاری کمتری هم نیاز دارد. اگر نهال شلیل در مناطق پر باران کاشت شود به آبیاری نیازی ندارد و در غیر این صورت هفتگی به انداره 10 لیتر آب برای این نهال کافی می باشد.

از جمله آفات و بیماری های نهال شلیل عبارتند از :

سفیدک : آفتی که بصورت لک های سفید روی میوه نهال می افتد.

زنگار : تشکیل لایه ای چوب پنبه ای روی سطح میوه. قسمت های چوب پنبه به رنگ قهوه ای است.

لب شتری : آفتی که باعث پیچش برگ های نهال شلیل میشود.

خرید نهال شلیل رفعتی

لیست ارقام نهال شلیل :
نهال شلیل شمس
نهال شلیل حسن پور
نهال شلیل مغان
نهال شلیل زودرس
نهال شلیل انجیری
نهال شلیل شبرنگ
نهال شلیل رفعتی
نهال شلیل کیوتا
نهال شلیل ردگلد
نهال شلیل قرمز

قویدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *